پاورپوینت کامل و جامع با عنوان روانشناسی بازی در 53 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان روانشناسی بازی در 53 اسلاید

قبل از خرید حتما توضیحات را کامل مطالعه نمایید

صفحه اصلی
راهنما
محصولات
لیست فروشگاه ها
درباره ما
قوانین
نقشه سایت
تماس با ما

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان روانشناسی بازی در 53 اسلاید

16000 قیمت

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان روانشناسی بازی در 53 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان روانشناسی بازی در 53 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

بازی فعالیتی که با میل و اختیار و باهدف سرگرمی و تفریح و معمولاً و بطور هنجاری در اوقات فراغت انجام می‌شود. کارکرد بازی‌ها، تفریح و شادابی است. در تعریف علمی بازی فعالیتی مخصوص کودکان نیست. هر فعالیت اختیاری که بر اساس ایجاد لذت و خوشایندی باشد و کم یا زیاد دارای قواعد باشد، بازی محسوب می‌شود. بازی‌ها غالباً اشکال شناخته شده‌ای دارند و در فرهنگ و اقلیم هر قوم می‌توان آن را سراغ گرفت؛ بنابراین بازی‌ها دارای زمینه‌های اجتماعی، اقلیمی و خرده فرهنگی هستند. بازی‌ها عمدتاً توسط وسایلی انجام می‌شوند که بیشتر در مورد کودکان اسباب بازی نامیده می‌شود. اما می‌توان وسایل بازی (مثلاً ورزش-بازی چوگان) نیز به نوعی اسبابِ بازی است. امروزه بازی‌ها به شکل بازی‌های رایانه ای هستند.

ماهیت بازی

یک بازی شامل مجموعه‌ای از بازیکنان، مجموعه‌ای از حرکت‌ها یا راه بردها و نتیجهٔ مشخصی برای هر ترکیب از راه بردها می‌باشد. پیروزی در هر بازی تنها تابع یاریِ شانس نیست بلکه اصول و قوانینِ ویژهٔ خود را دارد و هر بازیکن در طی بازی سعی می‌کند با به‌کارگیری آن اصول، خود را به بُرد نزدیک کند.

طبق تعریف جین مک گانیگال از بازی، هر بازی دارای چهار مؤلفه اصلی شامل هدف، قوانین، سیستم بازخورد و حضور داوطلبانه بازیکنان است.

هدف

بازخورد مشخصی از یک بازی است که بازیکنان می‌توانند به آن دست یابند. آن‌ها توجه شان را بر روی این اهداف متمرکز می‌کنند، این هدف باعث می‌شود تا افراد، احساس کنند مقصودی دارند.

قوانین

همان مکان‌هایی هستند که بازیکنان را محدود می کنیم. قوانین با محدود کردن بازیکنان، تلاش دارد تا آن‌ها با روش‌هایی نوآورانه با اهداف برسند. قوانین برای ممنوع کردن راه‌های همیشگی هستند.

سیستم بازخورد

به بازیکنان می گوید که چقدر به هدف شان نزدیک شده‌اند. سیستم بازخورد می‌تواند شامل امتیازها، مراحل یا یک نوار پیشرفت باشد. حتی اگر به بازیکنان بگوییم: «رقابت وقتی به پایان می رسد که …»، سیستم بازخورد طراحی کرده ایم. سیستم بازخورد فعال به بازیکنان اطمینان می‌دهد که هدف شان، قابل دسترسی است و انگیزه آن‌ها را افزایش می‌دهد.

حضور داوطلبانه

مهم است که تمام بازیکنان، آگاهانه و از روی خواسته خودشان، قوانین، اهداف و سیستم بازخورد را پذیرفته باشند.

 

فهرست مطالب:

مقدمه

سخن مربيان

تعريف بازي

ويژگي هاي بازي

آلفرد آدلر

گري لندرث

مقايسه بازي و کار

نظريه هاي بازي

نظریه های کلاسیک

نظريه‌ انرژي مازاد (هربرت اسپنسر 1873)

نظريه‌ پيش تمريني (كارل گروس 1896)

نظريه‌ بازپيدايي (هال 1904)

نظريه‌ آرام بخشي يا تجديد انرژي (پاتريك 1916)

ساير نظريه هاي کلاسيک

نظريه‌ روان پاكساز

نظريه‌ جبران سازي

نظريه هاي جديد بازي

نظريه روان تحليل ‌گري (فرويد)

ديدگاه رواني – اجتماعي اريك اريكسون

نظريه‌ اجتماعي - تاريخي ويگوتسكي

نظريه‌ پياژه

فرآيند تکامل بازي

نقش بازي در رشد کودک

نقش بـــازي در رشد جسمـــي کـــودک

نقش بازي در رشـــد اجتماعـــي کـــودک

نقش بازي در رشــد عاطفـــي کــــودک

نقش بــــازي در رشد ذهنــــي کـــودک

نقش مربی و والدین در بازی کودک

پیشنهاداتی جهت بالا بردن کیفیت بازی کودکان

انواع بازی

بازيهاي حسي و حرکتي

بازيهاي تقليدي

بازي هاي با قاعده

بازي هاي آموزشي

بازي هاي رايانه اي

نقش بازي و تقليد در رفتار سازش يافته (پياژه)

تحول بازي در طول رشد

ويژگي هاي دانش آموزان دبستاني

برنامه هاي ورزشي متناسب با کلاس و سن کودکان

و...


خرید

پرداخت آنلاین
mouse corsair

دوره استراتژی قدرتمند PTC

299,000 تومان

مشاهده دوره