پاورپوینت کامل و جامع با عنوان درس یادگیری حرکتی (Movement Learning) در 261 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان درس یادگیری حرکتی (Movement Learning) در 261 اسلاید

قبل از خرید حتما توضیحات را کامل مطالعه نمایید

صفحه اصلی
راهنما
محصولات
لیست فروشگاه ها
درباره ما
قوانین
نقشه سایت
تماس با ما

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان درس یادگیری حرکتی (Movement Learning) در 261 اسلاید

18500 قیمت

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان درس یادگیری حرکتی (Movement Learning) در 261 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان درس یادگیری حرکتی (Movement Learning) در 261 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

یادگیری کارکردی است که با آن، دانش، رفتار ها، توانمندی‌ها یا انتخاب‌های نو یا موجود به ترتیب درک یا تقویت و اصلاح می‌شوند، که شاید به یک تغییر بالقوه در ترکیب داده ها، عمق دانش، رویکرد یا رفتار نسبت به نوع و گسترهٔ تجارب منجر شود. توانایی یادگیری در دسترس انسان ها، جنبندگان و گیاهان و انواعی از ماشین ها قرار دارد. روند یادگیری در طول زمان، منحنی یادگیری را دنبال مینماید. یادگیری به صورت آنی انجام نمیشود، بلکه بر پایه دانسته‌های گذشته رشد می‌کند. بر همین پایه، دید ما یادگیری می‌تواند در راستای یک روند تعریف شود تا مجموعه‌ای از دانش شیوه ی انجام و گزاره‌هایی بر مبنای واقعیت باشند. یادگیری در نهایت به تغییراتی می انجامد که معمولاً دائمی هستند.

یادگیری در انسان می‌تواند بخشی از فرایند تحصیل، توسعه فردی، و تمرینات باشد که ممکن است هدفمند یا به وسیله انگیزش انجام شود. مطالعهٔ اینکه یادگیری چگونه رخ می‌دهد بخشی ازروان‌شناسی تربیتی، عصب روانشناسی، تئوری آموزش و علوم پرورشی می‌باشد. یادگیری ممکن است در نتیجهٔ خوگیری یا شرطی‌شدن کلاسیک (همانطور که در بسیاری از تیره‌های جنبندگان دیده شده‌است) انجام شود یا اینکه می‌تواند نتیجهٔ کارهای پیچیده‌ای نظیر بازی (که صرفاً در جنبندگان هوشمند دیده شده‌است) باشد. یادگیری ممکن است خودآگاه یا ناخودآگاه انجام شود. یادگیری اینکه یک رویداد ناگوار، فرارناپذیر است و نمیشود از آن پیشگیری کرد درماندگی آموخته‌شده نامیده می‌شود. شواهدی وجود دارد که در انسان، در هنگام جنینی یادگیری در 32 هفته پس از باروری شروع می‌شود، که گویای این می‌تواند باشد که دستگاه عصبی مرکزی به اندازهٔ کافی توسعه یافته‌است و آماده است تا حافظه شروع به کار کند.

تعریف ارنست راپیکِت هیلگارد و مارکویز و جمعی از همکاران و روان شناسان این‌گونه تعریف شده‌است: یادگیری عبارتست از تغییر نسبتاً پایدار در احساس، تفکر و رفتار فرد که بر اساس تجربه ایجاد شده باشد. رفتارگرایانی از قبیل جان واتسون و اسکینر سرشت انسان را انعطاف‌پذیر می‌دانستند، و معتقد بودند که در رشد، یادگیری نقش اصلی را ایفا می‌کند، چنانکه آموزش اولیه می‌تواند صرف‌نظر از آن‌چه کودک از استعدادها، تمایلات، علاقه‌ها، توانایی‌ها، نژاد و اجداد به ارث برده، او را به هر نوع بزرگ‌سالی تبدیل کند.

هرگنهان و السون (2005، ترجمهٔ سیف، 1385) گفته‌اند "یادگیری یکی از مهم‌ترین زمینه‌ها در روانشناسی امروز و در عین حال یکی از مشکل‌ترین مفاهیم برای تعریف کردن است".

روان‌شناسی چون هانس معتقد بودند که آن‌چه که به نظر می‌رسد تابع برنامه زیستی فطری است، می‌تواند تحت تأثیر رویدادهای محیطی قرار گیرد. مک‌گرا، دنیس، گزل و تامپسون معتقد بودند که یادگیری و تجربه در تفاوت‌های رشدی نقشی ندارند؛ با این حال پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند که تمرین یا تحریک بیش‌تر می‌تواند تا اندازه‌ای رفتارهای حرکتی را تسریع کند.

هر یادگیری منجر به عملکرد نمی‌شود چون افراد بسیاری از چیزها را می‌آموزند ولی امکان به کارگرفتن این آموخته‌ها برایشان پیش نمی‌آید.

یادگیری بطور کلی به عنوان «تغییرات نسبتا پایدار در رفتار فرد» تعریف می شود. یادگیری فرآیندی پیچیده است که در سیستم عصبی رخ می دهد و مستقیما قابل مشاده نیست. برای استنباط یادگیری، متخصصان به رفتار قابل مشاهده فرد توجه می نمایند. یادگیری می تواند انواع مختلف داشته باشد. مانند یادگیری مهارت های ذهنی نظیر ریاضی. در اینجا هدف ما بررسی یادگیری مهارت های حرکتی است. یادگیری مهارت هایی نظیر شنا کردن، دوچرخه سواری، نوشتن و ...
یادگیری حرکتی به صورت های مختلف تعریف می شود. یکی از این تعاریف اینست: «تغییرات نسبتا پایدار در رفتار حرکتی که در نتیجه تمرین و تکرار بوجود آمده باشد.» بر این اساس یادگیری حرکتی دارای مؤلفه ها و ویژگی های زیر است:
1. یادگیری حرکتی همراه با کسب توانایی ها و مهارت های حرکتی است. یادگیری حرکتی مجموعه ای از فرآیندها است که وقتی با هم جمع می شوند به حالت ها یا تغییرات خاصی منجر می شود. به همین ترتیب، تمرین و یادگیری مجموعه ای از فرآیندهای مشابه هستند که وقتی در کنار هم رخ می دهند به کسب قابلیت حرکتی منتهی می شود.
2. یادگیری نتیجه مستقیم تکرار و تمرین است. یادگیری منجر به کسب توانایی لازم برای حرکت (عادت) می شود. همانند تمام فرآیندها، یادگیری منجر به حالت یا محصول می شود. در کنترل حرکتی این حالت افزایش پاسخ ماهرانه در موقعیتی ویژه است.
3. یادگیری فرآیندی درونی است که بطور مستقیم قابل مشاهده نیست، بلکه از روی رفتار بیرونی و قابل مشاهده فرد فقط قابل استنباط است. فرآیندهایی که تغییرات در توانایی را در بر می گیرند و ماهیت این توانایی، پدیده پیچیده ای در سیستم عصبی مرکزی است مانند راه هایی که در آن خبرهای حسی سازماندهی می شوند، یا در طرح یابی اعمال مربوط به عضلات تغییر ایجاد می شود. به همین علت یادگیری به ندرت قابل مشاهده است و وجود آن را باید از طریق تغییر در رفتار حرکتی استنباط کرد. این ویژگی یادگیری منجر به دشوار شدن مطالعه آن می شود. زیرا آزمایش ها باید طوری طرح ریزی شوند که تغییرات مشاهده شده در رفتار به شکلی منطقی به این نتیجه که تغییری در برخی از حالت های درونی صورت گرفته است، منجر شود.
4. یادگیری منجر به تغییرات نسبتا پایدار در رفتار می شود. بنابراین رفتارهای ناشی از تغییرات در خلق و خو و حالت های درونی (نظیر خستگی) و یا تحت تأثیر مصرف مواد دارویی و دوپینگ نمی تواند جزء یادگیری محسوب شوند، زیرا بعد از رفع اثرات موقتی این عوامل رفتار دستخوش تغییر می شود. به زبان دیگر وقتی فرد چیزی را یاد می گیرد دیگر همان فرد سابق نیست زیرا یادگیری سبب تغییرات نسبتا دائمی در فرد می شود.

 

فهرست مطالب:

فصل اول: مقدمه اي بر يادگيري حركتي و اجراي حركتي

تعریف گاتری

ماهر بودن

موارد ضروری در رسیدن مهارت ها به هدف های تعیین شده

فرايندهاي اصلي و زير بنايي حركات و اعمال

طبقه ‎بندي مهارتها

مهارت های باز و بسته

مهارتهاي مداوم، مجرد و زنجيره ­اي

مهارت حركتي و شناختي

و...

فصل دوم: پردازش اطلاعات و تصميم گيري

تعریف

درونداد

مراحل پردازش

مرحله شناسایی محرک

 

مرحله گزینش

مرحله برنامه ­ريزي پاسخ

زمان واكنش

عوامل مهم تأثير گذار بر زمان واكنش

و...

فصل سوم: كمك هاي حسي به اجراي ماهرانه

سيستم كنترل حلقه بسته

بخش های سیستم کنترل حلقه بسته

تكاليف حركتي مجرد در كوتاه مدت

نكات اصلي مربوط به كنترل عمل

و..

فصل چهارم: ايجاد حركت و برنامه هاي حركتي

حلقه باز

بخش های کنترل حلقه باز

و...

فصل ششم: تفاوت هاي فردي و توانايي هاي حركتي

تعريف قابليت

ویژگی های اختلاف فردی

جنبه های تفاوتهای پایدار

طبقه ‎بندي فيلش مان از توانايي ­ها

تواناييدر برابر مهارت

نظريه توانايي عمومي حركتي

نظریه اختصاصی هنری

تواناييهاي ارادي – حركتي

تواناييهاي تبحر بدني

فرايند طبقه ‎بندي مهارت ­ها

چرا امر پیش­ بینی در ورزش بسیار مشکل است

و...

فصل هفتم: اصول يادگيري مهارت

تعریف

جنبه های یادگیری

ویژگی های یادگیری

روشهاي سنجش يادگيري

ويژگي ­هاي منحني ­هاي اجرا

انواع منحني ­ها

محدوديتهاي منحني ­هاي اجرا

آثار تمرین

طرح انتقال

نقش انتقال در يادگيري مهارت

انواع انتقال

و...

فصل هشتم: آماده سازي و راهبردهاي طرح ريزي تمرين

مراحل يادگيري

مرحلة کلامی -  شناختی

مرحله حركتي

مرحله خودكاري

ارائه تکلیف

اصولی بنیادی تمرین

فواید تقسیم کردن یک جلسه کلاس به مرحله تمرین و مرحلة آزمون

نكاتي در خصوص راهنمايي

شرايط راهنمايي

تمرين ذهني

تمرین ذهنی چگونه تأثیر می گذارد

تمرین ذهنی چگونه به کار می رود

تمرين كلي و تمرين بخش بخش

مهارتهاي زنجيره ­اي

ماهيتهاي مجرد كوتاه مدت

تمرين بخش بخش پيشرو

اصول تمرين بخش بخش

برنامه ­ریزی دوره ­های تمرین و استراحت

انواع تمرين

تكاليف مجرد

تكاليف مداوم

آثار کاهش استراحت بین نوبتهای تمرین

دوره­ هاي تمريني با مدت ثابت

و...

فصل نهم: سازماندهي و برنامه ريزي تمرين

تعریف

تمرین مسدود

تمرین تصادفی

برخي از نكات راجع به انواع تمرين

فرضیه فراموشی یا فاصله دهی

ویژگی های یک گروه

تمرين متغير

تمرين متغیر در مقایسه با تمرین ثابت

ترکیب نمودن متغیر با تمرین تصادفی

خودكاري

خودكاری و تمرين بخش بخش

شباهت بین مهارتها

تدريس براي انتقال

و...

فصل دهم: بازخورد براي يادگيري مهارت

تعريف بازخورد

طبقه ‎بندي بازخورد

بازخورد بيروني

بازخورد درونی

آگاهی از نتیجه

آگاهی از اجرا

بازخورد بیرونی چگونه عمل مي كند؟

ويژگي انگيزشي

ويژگي تفريتي

قانون اثر

تقويت ناپياپي

و...

فصل یازدهم: یكپارچه سازي و كاربرد

مقدمه

سه ملاك اساسي در خصوص سازمان دهي تمرين

يادداري دراز مدت

تعميم

قابليت عمومي حركت

مهارت مداوم

تكليف باز و بسته

تكليف حركتي و شناختي

سازمان دهي تمرين بوسيله مراحل يادگيري

و...


خرید

پرداخت آنلاین
mouse corsair

دوره استراتژی قدرتمند PTC

299,000 تومان

مشاهده دوره