پاورپوینت کامل و جامع با عنوان اصول و مبانی آموزش و پرورش بزرگسالان (آموزش بزرگسالان) یا Adult Education در 132 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان اصول و مبانی آموزش و پرورش بزرگسالان (آموزش بزرگسالان) یا Adult Education در 132 اسلاید

قبل از خرید حتما توضیحات را کامل مطالعه نمایید

صفحه اصلی
راهنما
محصولات
لیست فروشگاه ها
درباره ما
قوانین
نقشه سایت
تماس با ما

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان اصول و مبانی آموزش و پرورش بزرگسالان (آموزش بزرگسالان) یا Adult Education در 132 اسلاید

17000 قیمت

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان اصول و مبانی آموزش و پرورش بزرگسالان (آموزش بزرگسالان) یا Adult Education در 132 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان اصول و مبانی آموزش و پرورش بزرگسالان (آموزش بزرگسالان) یا Adult Education در 132 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

آموزش و پرورش (انگلیسی: Education) دارای مفهوم و کاربرد گسترده و پیچیده و در نتیجه مبهمی است. در تعریف این مفهوم، نه تنها میان مردم عادی، بلکه میان صاحبنظران تعلیم و تربیت هم اختلافنظر وجود دارد. همچنین مفاهیمی مانند یا تعلیم و تربیت، نظام آموزشی،‌‌ تحصیل، سوادآموزی ، بار آوردن و... نیز جزئی از «آموزش و پرورش» محسوب میشوند یا با آن همپوشی دارند.

دربارهٔ مفهوم «آموزش و پرورش» باید درنظر داشت که «آموزش و پرورش» منحصر به افراد، زمان، مکان، یا عمل خاصی نیست. یعنی به‌طور مشخص «آموزش و پرورش» منحصر به مدرسه، کودکان، یا آموزش دروس خاصی نیست، بلکه «آموزش و پرورش» برای همه و در هر زمانی (ز گهواره تا گور) و هر مکانی است.

تعاریف آموزش و پرورش

همان‌طور که گفته شد، آموزش و پرورش دارای مفهوم و کاربردی گسترده، پیچیده و مبهم است. تاکنون تعریف واحد یا جامع و مانعی از «آموزش و پرورش» به دست نیامده‌است و اهل نظر، هر یک بر پایه تفکرات و تجربیات خود، تعریفی از آن ارائه داده‌اند.

صاحبنظران ایرانی یا مسلمان تعلیم و تربیت در سده‌های پیشین (مانند امام محمد غزالی)، هیچ‌کدام در پی تعریف مفهوم «آموزش و پرورش» نبوده‌اند و گویا اهمیت تعریف این مفهوم را درک نکرده بودند. در عصر حاضر، متفکران ایرانی مانند محمدباقر هوشیار، عیسی صدیق، اسدالله بیژن و امیرحسین آریان‌پور، مرتضی مطهری در این‌باره اظهارنظر کرده‌اند؛ ولی دانشمندان غربی از دیرباز تاکنون تعاریفی از «آموزش و پرورش» ارائه داده‌اند.

برخی از تعاریف آموزش و پرورش

  • محمدباقر هوشیار: آموزش و پرورش مجموعه منظمی از اعمال و رفتار است؛ به بیان دیگر آموزش و پرورش فعل و انفعالی است میان دو قطب روان (آموزگار و فراگیر) که مسبوق به اصلی و متوجه هدفی و مستلزم برنامه‌ای است.
  • جان دیویی: آموزش و پرورش تکرار تجربه‌است، به منظور اینکه معنای تجربه گسترش پیدا کند و برای هدایت و کنترل تجربیات بعدی، فرد را بهتر قادر سازد.
  • ژان ژاک روسو: آموزش و پرورش هنر یا فنی است که به صورت راهنمایی یا حمایت نیروهای طبیعی و استعدادهای فراگیر (متربی) و با رعایت قوانین رشد طبیعی و با همکاری خود او برای زیستن تحقق می‌پذیرد.
  • دانشنامه بریتانیکا: از آن‌جایی که کودکان بی‌سواد، نادان و غیرمطلع از فرهنگ جامعه‌شان به دنیا می‌آیند، برای یادگیری فرهنگشان، هنجارهای رفتاری افراد بالغ، یادگیری مهارت‌ها، یافتن نقششان در اجتماع و رسیدن به اهدافشان نیاز به آموزش دارند.
  • امیرحسین آریان‌پور: آموزش و پرورش عبارت است از «فرایند هدایت و جهت‌دهی عمدی تجارب انسانی»

از آن‌جا که آموزش به کودکان این قابلیت را می‌دهد که به صورت مستقل به سوی اهداف مورد نظرشان حرکت کنند و هویت ویژه‌ای در جامعه بیابند، اهمیتی غیرقابل چشم‌پوشی برای فلاسفه دارد. فلسفه آموزش به بررسی ماهیت و اهداف آموزش و ابزارهای آن می‌پردازد و در ارتباط با «نظریه آموزش» است. نظریه آموزش نوعی نظریه عملی بوده که سعی در فراهم آوردن رهنمود و روشن کردن تمامی جنبه‌های گوناگون آموزش (اعم از جنبه‌های تعلیمی، اخلاقی و سیاسی مربوطه) و همچنین ساختار اجتماعی وابسته با آن است. فلسفه آموزش از نیمه دوم قرن بیستم میلادی به بعد به صورت یک شاخه مشخص از فلسفه شناخته شده و مورد بررسی قرار گرفت.

 

فهرست مطالب:

فصل اول: طرح موضوع، تعریف و تحدید مفاهیم

طرح موضوع

آموزش بزرگسالان

فعاليتهاي سازمان يافته آموزش بزرگسالان

آموزش غیر رسمی

رابطه، تفاوت و تشابه آموزش رسمی با غير رسمی

آموزش مداوم

سواد آموزی

و...

فصل دوم: تاريخچه آموزش بزرگسالان در جهان و ايران

نگاهى گذرا به چگونگى تحول آموزش بزرگسالان در جهان

مهم ترين نتايج حاصله از كنفرانسها

نگاهي گذرا به تحول آموزش بزرگسالان در ايران

تعليمات اكابر

آموزش سالمندان

تعليمات اساسي

كميته ملي پيكار جهاني با بي سوادي

و...

فصل سوم: ویژگی های آموزش بزرگسالان

مقدمه

هدفهاي آموزش بزرگسالان

هدفهاي آرماني

هدفهاي كلي

هدفهاي ويژه يا مقاصد آموزش

هدفهاي آموزشي (رفتاري)

مقايسه هدفهاي آموزش بزرگسالان با هدفهاي نظام آموزش و پرورش

هدفهاي خاص آموزش بزرگسالان در جهت يك زندگي رو به تكامل

و...

فصل چهارم: روان شناسی بزرگسالان

مقدمه

مفاهيم بزرگسالي

سن زماني

سن رواني - زيستي

سن رواني - عاطفي

سن اجتماعي

مفهوم بزرگسالي

ويژگي هاي روان شناختي بزرگسالان

و...

فصل پنجم: روانشناسي يادگيري و آموزش بزرگسالان

مقدمه

يادگيري بزرگسالان

ظرفيت يادگيري بزرگسالان

انگيزه در يادگيري بزرگسالان

نياز آموزشي نشانه دارد

نياز آموزشي احساس شده

نياز آموزشي واقعي

انگيزه و تصور فرد از خود

هيجانات و يادگيري بزرگسالان

و...

فصل ششم: روش هاي آموزش بزرگسالان

مقدمه

روش‌ هاي آموزش بزرگسالان

روش ‌هاي عمومي

سواد آموزي

تعريف و مفهوم سواد

سواد آموزي تابعي

مفهوم سواد آموزي تابعي يا کارساز

اصول سواد آموزي تابعي

و...

فصل هفتم: برنامه ريزي آموزشي بزرگسالان

مقدمه

برنامه ‌ريزي آموزشي بزرگسالان

اصول برنامه ‌ريزي آموزشي بزرگسالان

تفاوت برنامه ‌ريزي آموزشي بزرگسالان در کشورهاي پيشرفته و در حال توسعه

و...

فصل هشتم: فلسفه آموزش بزرگسالان

آشنايي با برخي نظريات و عقايد فلسفي در آموزش بزرگسالان

عقايد و انديشه‌ هاي راجر گرودي

عقايد و انديشه ‌هاي پائولو فرير

و...


خرید

پرداخت آنلاین
mouse corsair

دوره استراتژی قدرتمند PTC

299,000 تومان

مشاهده دوره