پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نظریه های نوین مدیریت آموزشی در 94 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نظریه های نوین مدیریت آموزشی در 94 اسلاید

قبل از خرید حتما توضیحات را کامل مطالعه نمایید

صفحه اصلی
راهنما
محصولات
لیست فروشگاه ها
درباره ما
قوانین
نقشه سایت
تماس با ما

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نظریه های نوین مدیریت آموزشی در 94 اسلاید

16500 قیمت

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نظریه های نوین مدیریت آموزشی در 94 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نظریه های نوین مدیریت آموزشی در 94 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

مدیریت آموزشی(Educational Administration) بر خلاف سایر گرایش‌های علوم تربیتی که متأثر از حوزه‌های دانشی خارج از خود بوده‌اند، تا حدودی دارای ماهیت مستقل است و اولین نوشته‌های آن به سال‌های ۱۸۲۹ یعنی بیش از هشت دهه قبل از نشر اولین کتاب مدیریت توسط تیلور (۱۹۱۱) برمی گردد. عنوان این حوزه در آمریکا (Educational Administration)و در کشورهای اروپایی و استرالیا (Educational Management)است. گرچه در حال حاضر این حوزه به سوی رهبری و سیاست گذاری آموزشی تغییر عنوان داده‌است. حوزه مدیریت آموزشی؛ مجموعه‌ای منسجم از دانش حاصل از کاربرد روش علمی به منظور توصیف خصوصیات و تبیین عناصر سازمانی و روابط فی‌مابین آن‌ها در سازمان‌های آموزشی است. در این تعریف، عناصر سازمانی؛ متشکل از چهار سیستمبنیادی می‌باشند: الف-سیستم رفتاری (فرد، گروه، سازمان غیررسمی و…) ب- سیستم ساختاری (ساختار سازمانی، اهداف رسمی، مقررات، سازمان رسمی و…) ج- سیستم تکنولوژیک (فرایندها و روش‌های تولید ستاندها، تجهیزات و…) د- سیستم محیطی (مشتریان و ارباب رجوع، رقبا، جامعه، دولت، تأمین کنندگان منابع و…). کارکردهای مدیریت آموزشی؛ شامل برنامه‌ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل در سازمان‌های آموزشی است. هدف مدیریت آموزشی؛ بهبود اثربخشی، بهره‌وری و کیفیت در سازمان‌های آموزشی است. منظور از سازمان آموزشی؛ سازمانی است که به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازد.

سازمانهای آموزشی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: الف - سازمان‌های آموزشی صفی: این سازمان‌ها بطور مستقیم به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازند، مثل: مراکز آموزش ضمن خدمتکارکنان، مراکز سوادآموزی، مراکز آموزش و ترویج کشاورزی، دبیرستانها، آموزشگاه‌هاو موسسات آموزش عالی. ب- سازمان‌های آموزشی ستادی: این سازمان‌ها با پشتیبانی از سازمان‌های آموزشی صفی، امکان ارائه خدمات آموزشی را میسر می‌سازند و بر آن‌ها نظارت دارند، مثل: ادارات آموزش و پرورش، وزارتخانه آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مراکز ستادی آموزش کارکنان، ادارات سواد آموزی و آموزش بزرگسالان، سازمان مرکزی دانشگاه. مهم‌ترین زمینه‌های مطالعاتی دانش مدیریت آموزشی سه بخش عمده را دربر می‌گیرد:

  • مدیریت آموزش عمومی
  • مدیریت آموزش کارکنان
  • مدیریت آموزش عالی.

دانشگاه میشیگان نخستین دانشگاهی بود که در سال ۱۸۸۱ رشته مدیریت آموزشی در آن تأسیس شد. در این دانشگاه ویلیام هارولد پین(William H. Payne) دوره‌های مدیریت آموزشی را برای مدیران طراحی و اجرا نمود. اولین دوره دکتری مدیریت آموزشی نیز در سال ۱۹۰۵، توسط دانشگاه کلمبیا برگزار گردید و هشت نفر در این رشته درجه دکتری مدیریت آموزشی دریافت کردند که دو نفر از آنها، الوود کابرلی (Ellwood Patterson Cubberley) و جورج استرایر (George Drayton Strayer)، به ترتیب در دانشگاه استنفورد و دانشگاه کلمبیا مشغول به کار شدند و در توسعه آموزش رشته مدیریت آموزشی، خدمات ارزشمندی ارائه نمودند.

 

فهرست مطالب:

مقدمه

مدیریت پاداش

نظام پاداش دهی

انواع پاداش

ویژگی های پاداش

تاثیر مدیریت پاداش در سازمانهای آموزشی

مدیریت قارچی

کاربرد در سازمان ها

مدیریت قارچی در سازمانهای آموزشی

مدیریت آشوب

مدیریت فرآیند محور

عامل موفقيت مدیریت فرآیند محور درسازمان آموزشی

مدیریت ذره بینی

سندرم مديريت ذره بيني

دلایل انتخاب مديريت ذره بيني

نتايج مديريت ذره بيني

مدیریت بحران

عوامل درون سازماني موثر در بحــــران

شش گام در مدیریت بحران

مدیریت کیـفـیت

مولفه های مفهوم مديريت كيفيت فراگير

مدیریت سایه

از نشانه هاي مديــــريت سايه در سازمان آموزشی

نمادهاي بارز مديـــــريت سايه

مدیریت اخلاق

فوايد مديريت اخلاق در سازمان آموزشی

نظريه پنجره هاي شکسته

نظريه پنجره هاي شکسته در سازمان های آموزشی

مدیریت سلولی

قواعد طراحی اصول سلول گرایی

مدیریت سلولی در سازمانهای آموزشی

ارزشیابی مدیریت سلولی

مدیریت مهرورز

خصوصيات مديران مهرورز

روابط مديران مهرورز با کارمندان

مدیریت مهرورز در سازمانهای آموزشی

مدیریت کوانتومی

و...


خرید

پرداخت آنلاین
mouse corsair

دوره استراتژی قدرتمند PTC

299,000 تومان

مشاهده دوره