پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مدیریت ریسک در 62 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مدیریت ریسک در 62 اسلاید

قبل از خرید حتما توضیحات را کامل مطالعه نمایید

صفحه اصلی
راهنما
محصولات
لیست فروشگاه ها
درباره ما
قوانین
نقشه سایت
تماس با ما

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مدیریت ریسک در 62 اسلاید

16000 قیمت

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مدیریت ریسک در 62 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مدیریت ریسک در 62 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیریت خطر یا مدیریت ریسک کاربرد سیستماتیک سیاست‌های مدیریتی، رویه‌ها و فرایندهای مربوط به فعالیت‌های تحلیل، ارزیابی و کنترل ریسک می‌باشد. مدیریت ریسک عبارت از فرایند مستندسازی تصمیمات نهایی اتخاذ شده و شناسایی و به‌کارگیری معیارهایی است که می‌توان از آن‌ها جهت رساندن ریسک تا سطحی قابل قبول استفاده کرد.

  • تعریف مؤسسه مدیریت پروژه: مدیریت ریسک به عنوان یکی از دوازده سطح اصلی «کلیات دانش مدیریت پروژه» معرفی شده‌است. در تعریف این مؤسسه، در این تعریف، مدیریت ریسک پروژه عبارت است از «کلیه فرایندهای مرتبط با شناسایی، تحلیل و پاسخگویی به هرگونه عدم اطمینان که شامل حداکثری نتایج رخدادهای مطلوب و به حداقل رساندن نتایج وقایع نامطلوب می‌باشد».
  • مؤسسه مهندسی نرم‌افزار، به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در ارائه روش‌های جدید در مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری، به مدیریت ریسک پروژه به عنوان فرایندی با ۵ فاز مجزا نگاه می‌کند (شناسایی، تحلیل، طراحی پاسخ، ردیابی و کنترل) که با یک سری عملیات انتقال ریسک مرتبط است.
  • بوهم: مدیریت ریسک فرایندی شامل دو فاز اصلی است؛ فاز تخمین ریسک (شامل شناسایی، تحلیل و اولویت بندی) و فاز کنترل ریسک (شامل مراحل برنامه‌ریزی مدیریت ریسک، برنامه‌ریزی نظارت ریسک و اقدامات اصلاحی) می‌باشد. بنا به اعتقاد فیرلی مدیریت ریسک دارای هفت فاز است: ۱) شناسایی فاکتورهای ریسک؛ ۲) تخمین احتمال رخداد ریسک و میزان تأثیر آن؛ ۳) ارائه راهکارهایی جهت تعدیل ریسک‌های شناسایی شده؛ ۴) نظارت بر فاکتورهای ریسک؛ ۵) ارائه یک طرح احتمالی؛ ۶) مدیریت بحران؛ ۷) احیا سازمان بعد از بحران.
  • چاپمن و وارد: یک فرایند مدیریت ریسک پروژه کلی را ارائه کرده‌اند که از نه فاز تشکیل شده‌است: ۱) شناسایی جنبه‌های کلیدی پروژه؛ ۲) تمرکز بر یک رویکرد استراتژیک در مدیریت ریسک؛ ۳) شناسایی زمان بروز ریسک ها؛ ۴) تخمین ریسک‌ها و بررسی روابط میان آنها؛ ۵) تخصیص مالکیت ریسک‌ها و ارائه پاسخ مناسب؛ ۶) تخمین میزان عدم اطمینان؛ ۷) تخمین اهمیت رابطه میان ریسک‌های مختلف؛ ۸) طراحی پاسخها و نظارت بر وضعیت ریسک و ۹) کنترل مراحل اجرا.
  • کرزنر: مدیریت خطر را به صورت فرایند مقابله با ریسک تعریف کرده و آن را شامل مراحل چهارگانه زیر می‌داند: ۱) برنامه‌ریزی ریسک، ۲) ارزیابی (شناسایی و تحلیل) ریسک، ۳) توسعه روش‌های مقابله با ریسک و ۴) نظارت بر وضعیت ریسکها.

بنا به تعریف ایزو ۳۱۰۰۰، فرایند مدیریت خطر دارای چندین مرحله است:

  • ایجاد زمینه شامل:
  1. شناخت خطر در محدوده مورد نظر
  2. برنامه‌ریزی برای فرایندهای باقیمانده
  • شناسایی خطر
  • ارزیابی خطر

 

فهرست مطالب:

نگاه پيشگيرانه به مديريت سيستم

نقش عوامل خطر يا risk factors

نگاه مختصر و سيستمي

تعریف ریسک

مديريت ريسك

عدم اطمينان – عدم قطعيت يا uncertainty

واكنش نسبت به عدم قطعيت، شرايط ريسك

مشخصه هاي فردي موثر بر ريسك

مشخصه هاي سازماني موثر بر ريسك

تفاوت ريسك واقعي با ريسك سوداگرانه يا برد و باخت

ضرورت هاي مديريت ريسك

اهداف مديريت ريسك

اهداف مديريت سازمانها

نمونه هائي از پيامدها

عوارض عدم قطعيت بدون اعمال مديريت ريسك

احتمال يا probability

شش گام اصلي در فرايند مديريت ريسك

مديريت عمومي و مديريت ريسك

فعاليتهاي اصلي مديريت از ديدگاه فايول

بيانيه مديريت ريسك در شركت

مزاياي بيانيه مديريت ريسك در شركت

مديريت ريسك با همه وظايف مديريت ارتباط دارد

مديريت ريسك در تصميم گيري

احتمال حادثه و زيان در زمان خاص يا احتمال سود و فايده در زمان خاص

و...


خرید

پرداخت آنلاین
mouse corsair

دوره استراتژی قدرتمند PTC

299,000 تومان

مشاهده دوره