پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مديريت اسناد و بايگانی در 33 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مديريت اسناد و بايگانی در 33 اسلاید

قبل از خرید حتما توضیحات را کامل مطالعه نمایید

صفحه اصلی
راهنما
محصولات
لیست فروشگاه ها
درباره ما
قوانین
نقشه سایت
تماس با ما

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مديريت اسناد و بايگانی در 33 اسلاید

15500 قیمت

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مديريت اسناد و بايگانی در 33 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مديريت اسناد و بايگانی در 33 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

بایگانی (به فرانسوی: Archive) به کلیه سوابق واسناد ومدارک عمومی یا تاریخی که توسط دولت یا یک سازمان دولتی یا اداره یا مؤسسه یا تأسیساتی از این قبیل نگهداری می‌شود و نیزاسناد ومدارکی که خانواده یا فرد در ارتباط با کار خود تهیه یا دریافت می‌کند و آن‌ها را تحت نظر خود محافظت یا نگهداری می‌نماید، گفته می‌شود.امروزه از کمدهای فلزی برای بایگانی در ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها استفاده میشود.

یک بایگانی‌کننده دو وظیفه اساسی دارد:

  1. باید برای حفظ و حراست از اسناد باارزش تحت‌نظر خود اقدام‌های لازم را انجام دهد و نهایت کوشش را صرف کند تا کیفیت و ویژگی‌های اصلی اسناد حفظ شود.
  2. اسناد را برای استفاده محققان تاریخ و سایر پژوهشگران آماده ساخته و ارائه دهد.

طبق نظر بایگانی‌کننده مشهور، سرهیلاری جنکینسون، در کتاب «مدیریت اسناد آرشیوی»، جای وظیفه اول و دوم نباید با هم عوض شود: «طبق قانون و به‌عنوان نگهدارنده اسناد دولتی اولین وظیفه من این است که هرگونه اقدام لازم را جهت حفظ و نگهداری اسناد به عمل آورم. دراین‌صورت آیا من چیزی بیش از یک انباردار واقعی تلقی می‌شوم؟ پاسخ قطعاً منفی است؛ زیرا وظایف قانونی من تنها با حفظ و نگهداری اسناد پایان نمی‌یابد.»

ارائه رهنمود، ایجاد هماهنگی، رعایت نظر و ترتیب اولیه اسناد دولتی، ارزشیابی و انتخاب اسناد باارزش نیز از اهم وظایف یک آرشیویست محسوب می‌شود؛ بنابراین وظایف بایگانی‌کننده‌ها را چنین می‌توان خلاصه کرد:

  1. حراست از اسناد باارزش تحت مراقبت
  2. مشارکت در فرایند افزودن به اسناد موجود
  3. آماده‌سازی اسناد جهت استفاده مراجعین و پژوهشگران
  4. ارزشیابی اسناد باارزش و تفکیک منظم آن‌ها از میان توده عظیم اسناد و طبقه‌بندی ارزشی اسناد.

تمام وظایف بایگانی‌کننده‌ها از نظر اهمیت با هم برابرند و نمی‌توان هیچ‌کدام را نادیده گرفت. امکان دارد نیازهای کوتاه‌مدت ایجاب کند در هر زمان برای یکی از وظایف اولویت قائل شویم، ولی در یک تحلیل نهایی می‌توان گفت چنانچه نتوان اسناد را جهت استفاده متقاضیان آماده ساخت، ارزشیابی، گزینش و حفظ و نگهداری اسناد هم بی‌معنی و بی‌هدف خواهد بود.

 

فهرست مطالب:

مدیریت امور دفتری

دبیرخانه

نامه های اداری

یادداشت اداری

انواع نامه های اداری

عوامل سازماندهی مدیریت امور دفتری

عناوین شغلی دبیرخانه ها در نظام متمرکز امور دفتری

تفکیک نامه ها

نامه های باز نکردنی

فرم کنترل نامه

کد گذاری نامه

انواع دفاتر و فرم های مدیریت امور دفتری

کنترل نامه ها

روشهای کنترل

نظام غیر متمرکز مدیریت امور دفتری

بایگانی

تعریف طبقه بندی از نظر بایگانی

تعریف تنظیم اسناد

کد یا علامت رمز

اداره امور بایگانی

نظام غیر متمرکز

اصول روش های بایگانی

روش تنظیم پرونده های اسمی

و...


خرید

پرداخت آنلاین
mouse corsair

دوره استراتژی قدرتمند PTC

299,000 تومان

مشاهده دوره