پاورپوینت کامل و جامع با عنوان ساختمان، اصول عملکرد و انواع سیستم های ترمز در 61 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان ساختمان، اصول عملکرد و انواع سیستم های ترمز در 61 اسلاید

قبل از خرید حتما توضیحات را کامل مطالعه نمایید

صفحه اصلی
راهنما
محصولات
لیست فروشگاه ها
درباره ما
قوانین
نقشه سایت
تماس با ما

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان ساختمان، اصول عملکرد و انواع سیستم های ترمز در 61 اسلاید

30000 قیمت

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان ساختمان، اصول عملکرد و انواع سیستم های ترمز در 61 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان ساختمان، اصول عملکرد و انواع سیستم های ترمز در 61 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

ترمز (به روسی: тормоз) ابزاری است برای بازداشتن یک وسیله از حرکت. این واژه از زبان روسی وارد زبان پارسی شده است.

ترمز در خودروها به چند صورت وجود دارد ۱- ترمزهای سیمی ۲- ترمزهای هیدرولیکی ۳-ترمزهای پنوماتیکی / ترمزهای سیمی در خودروها کاربرد زیادی ندارند و در ترمز دستی خودرو کاربرد دارند نوع هیدرولیکی بیشترین کاربرد رادارد و رایج‌ترین ترمز مورد استفاده در خودروهای سبک وسنگین می‌باشد ترمزهای پنوماتیکی در خودروهای سنگین بکار می‌رود و به وسیلهٔ فشار هوا عمل ترمز گیری صورت میپذ یرد//طرز کار کلی ترمزهای هیدرولیکی به این صورت است که بر اثر فشار وارده به پدال ترمز به وسیلهٔ اهرم بندی نیرو به پمپ اولیهٔ روغن وارد شده و پیستون موجود در پمپ روغن مقابل خود رابافشار به داخل لوله‌ها می‌فرستد و روغن به داخل دستگاه ترمز می‌رود و دستگاه ترمز با توجه به نوع خود که ممکن است کاسه‌ای یا دیسکی باشد عمل ترمز گیری راانجام می‌دهد.

«ترمز»های پنوماتیکی و «ترمز»های هیدرولیکی و «ترمز»های سیمی انواع «ترمز»هایی هستند که در خودروها به کار گرفته می شوند.

در میان انواع «ترمز»های بیان شده «ترمز» هیدرولیکی شایع ترین نوع «ترمز» است که بالاترین حجم کاربرد را به خود اختصاص داده است .

در واقع از «ترمز»های هیدرولیکی هم در اتومبیل های سبک استفاده میگردد و هم در اتومبیل های سنگین .

نوع دیگری از «ترمز» وجود داشت که به نام «ترمز» سیمی معروف است اما این نوع «ترمز» تنها در «ترمز»دستی مورد استفاده قرار می گیرد و در خود اتومبیل ها استفاده چندانی ندارد.

«ترمز»های پنوماتیکی در خودروهای سنگین بکار می‌رود و به وسیلهٔ فشار هوا عمل «ترمز» گیری صورت میپذیرد .

طرز کار کلی ترمزهای هیدرولیکی به این صورت است که بر اثر فشار وارده به پدال ترمز به وسیلهٔ اهرم بندی نیرو به پمپ اولیهٔ روغن وارد شده و پیستون موجود در پمپ روغن مقابل خود رابافشار به داخل لوله‌ها می‌فرستد و روغن به داخل دستگاه ترمز می‌رود و دستگاه ترمز با توجه به نوع خود که ممکن است کاسه‌ای یا دیسکی باشد عمل ترمز گیری راانجام می‌دهد

ترمز ای بی اس (ABS(Anti lock Brake System به معنی سیستم ضد قفل ترمز

ترمز (به روسی: тормоз) ابزاری است برای بازداشتن یک وسیله از حرکت. این واژه از زبان روسی وارد زبان پارسی شده است.

بیانات وحید مهدوی در خصوص سیستم «ترمز» :

در یک خودرو انواع و اقسام سیستم وجود دارد اما باید گفت که مهم ترین آن ها سیستم «ترمز» می باشد.

به دلیل اینکه سیستم «ترمز» در یک خودرو خیلی اهمیت دارد و جزو مهم ترین اجزا یک خودرو می باشد نگهداری از آن و همچنین سرویس کردنش در زمان و مکان مناسب از واجبات می باشد .

اگر یک سیستم «ترمز» دارای مشکل و یا نقصی باشد باید در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف گردد .

زیرا هر گونه نقصی در این سیستم به صورت مستقیم با جان سرنشینان در ارتباط می باشد.در این نوشتار سعی بر بررسی و ارائه راه حل برخی مشکلات متداول در این سیستم داریم.

وجود حالت اسفنجی و احساس نرمی بیش از حد زمان فشردن پدال ترمز :

این حالت زمانی به وجود می آید که هوا در سیستم ترمز وجود داشته باشد.علت وجود هوا در سیستم هم می تواند دلایل مختلفی از جمله پایین بودن سطح روغن ترمز یا حتی تخلیه آن به دلیل نشت و … ،وجود روزنه و سوراخ در هر بخشی از سیستم ترمز ، متورم شدن بخشی از لوله لاستیکی انتقال روغن ترمز در حین ترمز گیری ، و یا فشار کم سیستم هیدرولیک در ترمز داشته باشد.برای برطرف کردن این مشکل باید سیستم ترمز را هواگیری کرد که بهتر است توسط مکانیک انجام شود و نحوه آن نیز در دفترچه تعمیرات و نگه داری هر خودرو ذکر شده است.البته توصیه می شود به دلیل جذب رطوبت توسط روغن ترمز و از دست دادن خاصیتش بهتر است در صورت هواگرفتن سیستم ، روغن ترمز را تعویض کرده و بعد هواگیری سیستم در نهایت انجام شود.

 

فهرست مطالب:

چگونگی پیدایش سیستم ترمز

مقدمه

اجزاي ترمز

نحوه تقسيم فشار هيدروليک بين چرخها

ترمز بوستري

ساختمان مجموعه پمپ اصلی و بوستر ترمز

بوستر ترمز چگونه کار می کند؟

بوستر خلا

ترمز کاسه اي

کفشکهاي ترمز

Leading and trailing shoe brakes

Duo-servo shoe brakes

تنظيم کننده هاي خودکار ترمز کاسه اي

ترمز ديسکي

تنظيم خودکار ترمز ديسکي

ترمز ABS

نحوه عمل ترمز ABS

Full-contact Disc brake

لنتهاي ترمز

عملگرهاي ترمز

عملگر هيدروليکي تک مرحله اي

عملگر هيدروليکي دو مرحله اي

عملگر هيدروليکي-الکترونيکي

ترمزهای دیسکی الکترومغناطیسی

ترمزهای هیدرولیکی

سيستم ترمز دو يا چند كاناله

سیستم ESP

ترمز سنسورترونیک

فناوری های ترمز

و...


خرید

پرداخت آنلاین
mouse corsair

دوره استراتژی قدرتمند PTC

299,000 تومان

مشاهده دوره