پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نظریه ها و مدل های کیفیت در سازمان ها در 145 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نظریه ها و مدل های کیفیت در سازمان ها در 145 اسلاید

قبل از خرید حتما توضیحات را کامل مطالعه نمایید

صفحه اصلی
راهنما
محصولات
لیست فروشگاه ها
درباره ما
قوانین
نقشه سایت
تماس با ما

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نظریه ها و مدل های کیفیت در سازمان ها در 145 اسلاید

17000 قیمت

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نظریه ها و مدل های کیفیت در سازمان ها در 145 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نظریه ها و مدل های کیفیت در سازمان ها در 145 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

واژه کیفیت به معنای چگونگی است که معادل فارسی آن چونی است.

در فلسفه و در نظریه شناخت منظور از کیفیت"' ، چگونگی یک چیز است. مثال: خواص کمّی یا خواص کیفی یا چونی.

در زمینه‌های اقتصادیمرغوبیت و مطلوبیت: مجموعه ویژگی‌های یک کالا و عرضه‌کننده آن (نه تنها از لحاظ کیفی بلکه از دیدگاه کمی، بها و غیره) که باعث می‌شوند آن کالا مورد تقاضا قرار گیرد و فروش رود.

در زمینه‌های اجتماعی و فردی: شایستگی، صلاحیت، لیاقت – شایستگی و لیاقت یک شرکت و فراورده‌هایش برای ورود و دوام و پیشرفت در بازار.

صفت نسبی این واژه «کیفی» و جمع آن «کیفیت‌ها» و گهگاه «کیفیات» است. به اصطلاح «کم و کیف» در فارسی چندوچون گفته می‌شود. کیفیت در مقابل کمیت (چندی) نیز قرار دارد. چگونگی و ماهیت یک پدیده یا شئی را کیفیت شئی یا پدیده مینامند و همچنین محتوا نیز شامل کیفیت می‌باشد. "'کیفیت "' در فیزیک به معنی غیر قابل اندازه‌گیری است.

مفهوم کیفیت

{کیفیت } یک محصول یا خدمت همان چیزی است که مشتری طلب می‌کند. اگر محصول یا خدمت ارائه شده در جنبه‌هایی خاص، کیفیت بسیار بالایی داشته باشد، اما مشتری بدان نیاز نداشته باشد، تنها هزینه‌ای است که پرداخته شده ولی ارزش افزوده‌ای ایجاد نکرده است. در نگاه نوین به{ کیفیت} می‌توان گفت: کیفیت ضرری است که از لحظه ورود محصول به بازار به وجود می‌آید. این تعریف در نگاه اول نامفهوم به نظر می‌آید اما یک محصول زمانی می‌تواند ارزش افزوده ایجاد نماید که خواسته‌های مشتریان را برآورده سازد. در فرآیندهای تولیدی کیفیت در مقابل پراکندگی قرار می‌گیرد. به صورتی‌که برای دستیابی به یک فرآیند با کیفیت باید پراکندگی فرآیند تا حد امکان کاهش دهیم. توجه به این نکته ضروری است که کاهش پراکندگی گام دوم بهبود یک فرآیند می‌باشد. در گام اول می بایست تا میانگین فرآیند را در کنترل خود درآورده و از تولید محصولات حول میانگین اطمینان حاصل کنیم. برای کنترل یک فرآیند و دستیابی به یک فرآیند با کیفیت مدل‌ها و تئوری‌های فراوانی ارائه شده و برای هر کدام از این مدل ها، ابزارهای کنترلی ایجاد شده که به وسیله آن‌ها می‌توانیم کیفیت فرآیند را زیر نظر بگیریم.

بروس کوئن در کتاب در آمدی به جامعه شناسی در فصل 17 صفحه 303 ترجمه محسن ثلاثی چاپ 1395 درباره تعریف سازمان مینویسد : سازمان‌های رسمی به گروه هایی از افراد اطلاق می‌شوند ( نه نظام هایی از هنجارها و ارزش‌ها ) که برای رسیدن به یک هدف بسیار مشخص کوشش هایشان را هماهنگ می سازند سازمان‌های رسمی معمولاً بزرگ هستند و با قواعد و سلسله مراتب مشخصی از اقتدار و مسئولیت می‌باشند اما سازمان‌های غیررسمی عموماً کوچک هستند و هدف‌های مشخصی ندارند و یا از روی یک رشته قواعد و عملکرد‌های دقیق و حساب شده‌ای کار نمیکنند

تالکوت پارسونز، در کتاب ساختار و فرایند در جوامع مدرن، می‌گوید: سازمان، واحدی اجتماعی‌ست که عامدانه ساخته و بازسازی شود تا حصول به اهدافی مشخص، ممکن شود.

یک سازمان، یک نهاد مستقل است که یک مأموریت خاص دارد و می‌تواند با نیت انتفاعی یا غیرانتفاعی تأسیس شده باشد. یک سازمان، یک ماهیت اجتماعی است که دارای ساختار، اهداف و مرز مشخصی است.

سازمان:

یک سازمان دارای ویژگی‌های زیر است:

  1. مأموریت یا هدف ویژه‌ای دارد.
  2. برای بقا به دیگر سازمان‌ها وابسته است.
  3. هیئت حاکمهٔ مستقلی دارد.
  4. از بخش‌های مختلف تشکیل شده‌است.
  5. دارای ساختاری فیزیکی و منطقی‌ست.

 

فهرست مطالب:

مقدمه

راستی کیفیت چیست؟

مشخصات و ویژگی های یک نظام مدیریت کیفیت در سازمان را چه استانداردهایی تعریف میکند؟

مدیریت سبز

آشنایی با نظام 5S

چرا 5S؟

5S پيش نيازي براي هر برنامه بهبود است

پنج واژه 5S

ساماندهي

نظم و ترتيب

پاكيزه سازي

استاندارد سازي

انضباط

نمونه عكس هاي از 5S قبل و بعد از انجام آن

مدیریت کیفیت فراگیر TQM

تاریخچه TQM

مدیریت کیفیت جامع چیست؟

اصول راهنمای مدیریت کیفیت جامع

چگونه می توان TQM را اجرا کرد؟

موانع

مراحل اجرایی

فرهنگ قدیم و جدید

مدل تعالی سازمان (EFQM)

سازمان متعالي

اصول هشتگانه مديريت كيفيت

مراحل ارزيابي كيفيت سازمان

معيارهاي سنجش كيفيت در سازمان متعالي

کایزن

اساس استراتژي كايزن

كايزن و مديريت

هو شین کانری

سيستم هو شين

دو سطح هو شین کانری

هدف روش هو شين كانري

مدیریت ناب

ابزارها و تکنیک های طراحی سیستم تولید ناب

اصول اساسی رویکرد ناب

(ISO) چیست؟

و...


خرید

پرداخت آنلاین
mouse corsair

دوره استراتژی قدرتمند PTC

299,000 تومان

مشاهده دوره