پاورپوینت کامل و جامع با عنوان روانشناسی تبلیغات در 142 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان روانشناسی تبلیغات در 142 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان روانشناسی تبلیغات در 142 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

تبلیغات (به انگلیسیAdvertising)، (به فرانسویPublicité) تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند. این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.

آگهی به مطالبی گفته می‌شود که از جانب فرد یا دستگاهی برای آگاه کردن عموم مردم تهیه و به روشی مناسب منتشر می‌گردد. آگهی‌ها می‌توانند چاپی یا غیر چاپی باشند. همچنین از نظر مالکیت می‌توانند به دو گروه دولتی و غیردولتی تقسیم گردند. آگهی انحصار وراثت، ابلاغیه، احضاریه، آگهی مزایده و آگهی استخدام نمونه‌هایی از آگهی‌های دولتی هستند.

تبلیغات در قرن حاضر

البرت لاسکر را عنوان پدر تبلیغات نوین معرفی می‌کنند لاسکر در دهه ۱۹۲۰ تبلیغات را اینگونه تعریف می‌کند (تبلیغات عبارت از فروشنده در پشت دستگاه چاپ) آنچه مابه عنوان تبلیغات نو و جدید می‌شناسیم ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوائل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد زمان ظهور آژانسهای تبلیغاتی به صورت سازمان یافته و به وجود آمدن مجلات و کتابهای تبلیغاتی در سال ۱۹۳۰ مجله عصر تبلیغات گشایش یافت این مجله به صورت رنگی چاپ می‌شد.

وقتی که صحبت از تبلیغات در قرن حاضر می‌شود، نمی‌توان نامی از تبلیغات اینترنتی نیاورد. تبلیغاتی که مزایای بسیاری در خود دارد: ارزان است، فراگیر است، ماندگار است، هوشمندانه‌است، شبانه‌روزی است، هر زمان که شما بخواهید، قابل تغییر است و... کارکرد این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکتها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پر رنگ تر می‌شود. شاهد این امر بررسی رشد تبلیغات اینترنتی در بحران مالی کنونی (سال ۲۰۰۹) است.

تبلیغات در موبایل

تبلیغات در موبایل که به تازگی آغاز شده است، شامل نمایش بنر در پایین اپلیکیشن‌های موبایل، ارسال نوتیفیکیشن و... می‌باشد. توجه داشته باشید که تبلیغ در موبایل و تبلت هزینه کمتری نسبت به سایت‌های اینترنتی دارند. این روش از تبلیغ، آمار و ارقام خوبی برای تجزیه و تحلیل بازار در اختیار شما قرار خواهد داد که منجر به بهینه‌سازی عملکرد شما و شناسایی نیاز مردم خواهد شد.

روان‌شناسی یکی از شاخه‌های علوم اجتماعی است که با استفاده از روش علمی به پژوهش و مطالعه روان (ذهن)، فرایندهای ذهنی و رفتار در موجودات زنده می‌پردازد. به عبارتی دیگر روان‌شناسی به مباحث رفتار و فرایندهای روانی می‌پردازد که منظور از رفتار کلیه حرکات، اعمال و رفتار قابل مشاهده مستقیم و غیرمستقیم و منظور از فرایندهای روانی مباحثی همانند احساس، ادراک، تفکر، هوش، شخصیت، هیجان و انگیزیش، حافظه و.. است

آغاز روان‌شناسی به شکل علمی و آکادمیک، به اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم بازمی‌گردد؛ می‌توان گفت اکتشافات و تحقیقات قابل توجه در روان‌شناسی، تنها از حدود ۱۵۰ سال پیش شروع شده‌است؛ و این درحالی است که علوم تجربی دیگر از تاریخچه‌ای بلندتر و پربارتر برخورداراند. البته مباحث مربوط به ذهن و روان قرن‌هاست که ذهن متفکران را به خود مشغول کرده و آثار مکتوب آن از دانشمندان یونانی و متفکرانی چون سقراط، افلاطون و ارسطو نیز در دست است، اما این شاخه از علم تا پیش از روان‌شناسی جدید، به صورت مدون و آکادمیک مورد مطالعه قرار نگرفته بود.

 

فهرست مطالب:

70 سال عمر چگونه می گذرد؟

سه اصل مهم زندگی

عوامل موفقیت و خوشبختی

مدیریت چیست؟

آميخته ترويج و ارتباط با بازار

تبلیغ چیست؟

تعاریف

چالشهای تبلیغات

چالشهای محیطی

آسیب شناسی تبلیغات

عوامل آسیب رسان تبلیغات

مدیریت تبلیغات

مدیریت تبلیغات موثر چیست؟

الزامات مدیریت تبلیغات موثر

مدیریت و نظام ارتباطات

مدل ارتباطات

پنج M آگهی (تبلیغات)

انواع پيامها

انواع استراتژی های تبليغاتی و ترفيعی

عوامل مؤثر در انتخاب رسانه ها

عوامل مؤثر در تهيه و تنظيم پيامهای تبليغاتی

بازبينی و كنترل تبليغات و آگهی

علل عدم اندازه گیری اثربخشی تبلیغ

موضوعات و موارد اندازه گیری اثربخشی ترویج

ده فرمان تبليغات

تعریف روانشناسی

اهداف روانشناسی

کاربرد روانشناسی

تبلیغات و علوم مرتبط

مدل شتابان

شناخت عوامل مربوط به محیط، صنعت و بازار

توان سنجی بنگاه

انتخاب استراتژی تبلیغات

برنامه ریزی تبلیغات

امور اجرائی تبلیغات

نظارت و نتیجه سنجی تبلیغات

متداولترین اشتباهات تبلیغ

برنامه ریزی جامع تبلیغات

مهارتهای ارتباطی

مدل برخورد با مشتريان و بازار

مدل ارتباطی و نیاز شناسی

22 قانون انکار ناپذیر تبلیغات

ده اشتباه بزرگ تبلیغات

و...